Harmonogram wsparcia w projekcie / 01.07.2021
W związku z realizacją wsparcia dla podmiotów biorących udział w fazie wdrażania rozwiązania REAKTIV50+ poniżej załączamy aktualny harmonogram wsparcia dostępnego w projekcie.
Uwaga. Zmiany w harmonogramie wprowadzane są na bieżąco.
Szczegółowy harmonogram projektu aktualizacja 9 ost
Możliwość dofinansowania wdrożenia instrukcji zarekomendowanych w efekcie diagnozy na platformie REAKTIV50+
Informujemy, że pracodawcy biorący udział w fazie wdrożenia narzędzia REAKTIV50+ mogą obecnie ubiegać się o przyznanie pakietu wdrożeniowego, w ramach którego sfinansować można działania wynikające z rekomendacji wdrożeniowych wygenerowanych na platformie po etapie diagnozy potrzeb i predyspozycji pracowników, w tym. m.in. szkolenia, doradztwo, coaching i inne działania. Jest to nowa możliwość wprowadzona dla uczestników projektu.
Wsparcie pozyskać można składając wniosek do biura projektu na załączonym poniżej wniosku.
Wniosek o przyznanie pakietu wdrożeniowego ost
UWAGA! nabór wniosków trwa do 14.05.2021 r. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi zasadami przyznawania wsparcia, które opisane zostały w formularzu wniosku.
Wsparcie objęte jest regułami pomocy de minimis. Wartość pakietu wdrożeniowego nie może przekroczyć co do zasady kwoty 16 000,00 zł netto na przedsiębiorstwo i 3000,00 zł netto na jednego pracownika.
07.05.2021 r. Zakończenie rekrutacji do fazy wdrażania (faza V)
Informujemy, że nabór podmiotów zainteresowanych wzięciem udziału w fazie wdrażania projektu został zakończony. Rekrutacja prowadzona była do wyczerpania limitu miejsc [15 pracodawców z sektora MŚP i 50 pracowników oraz 5 organizacji pozarządowych /organizacji pracodawców].
Harmonogram wsparcia w projekcie
Poniżej załączamy aktualny harmonogram wsparcia dostępnego w projekcie.
Uwaga. Zmiany w harmonogramie wprowadzane są na bieżąco.
Szczegółowy harmonogram projektu aktualizacja (5)
24.08.2020
Poniżej znajdą Państwo krótki filmik informujący o możliwościach jakie daje narzędzie REAKTIV50+. Przypominamy, że trwa nabór Pracodawców z sektora MŚP chętnych wdrożyć rozwiązanie REAKTIV50+ zapraszamy do składania formularzy zgłoszeniowych.
24.06.2020 r. Nabór pracodawców i instytucji rynku pracy do wdrożenia narzędzia REAKTIV50+
Zapraszamy pracodawców z sektora MŚP i ich pracowników oraz instytucje rynku pracy do udziału we wdrożeniu narzędzia REAKTIV50+. Nabór prowadzony będzie od dnia 24.06.2020 r. do 20.07.2020 r. (z zastrzeżeniem, że nabór prowadzony będzie do momentu zrekrutowania pełnej grupy docelowej w obu powyższych grupach).
Narzędzie REAKTIV50+ daje możliwość wprowadzenia systemu organizacji pracy, który zapewni większą efektywność i wydajność pracy w zawodach, w których efektywność spada wraz z wiekiem. Dzięki kompleksowej diagnozie predyspozycji pracownika, pracodawca otrzymuje katalog indywidualnie dobranych działań dodatkowo zweryfikowanych pod kątem optymalnych nakładów kosztów i korzyści. Narzędzie jest dostępne na platformie internetowej i skierowane jest do pracodawców zatrudniających osoby po 45 roku życia.
Zgłoszenia do udziału w projekcie dokonać można wypełniając formularz zgłoszeniowy (do pobrania poniżej, osobno dla pracodawców i instytucji rynku pracy oraz dla przedsiębiorców z sektora MŚP).
W ramach naboru planuje się zrekrutowanie:
- w grupie instytucji rynku pracy (5 podmiotów):
- 2 organizacje pozarządowe
- 3 organizacje pracodawców
- w grupie pracodawców (15 podmiotów):
- 15 pracodawców z sektora MŚP i ich 50 ich pracowników
Pracodawca dokonując zgłoszenia udziału w projekcie jednocześnie zgłasza podmiot, który reprezentuje i jego pracowników (z grupy wiekowej 45+). Jeden pracodawca zgłosić może maksymalnie 10 pracowników.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY PRACODAWCA
Uwaga Nabór do fazy wdrażania rozwiązania
Informujemy, że od 24.06.2020 r. rozpoczniemy nabór do fazy wdrażania narzędzia REAKTIV50+. Narzędzie zostało skorygowane przez ekspertów zgodnie z wnioskami zebranymi w fazie testowania. Zgłoszenia do udziału w projekcie dokonać będzie można wypełniając formularz zgłoszeniowy, który dostępny będzie do pobrania w ogłoszeniu o naborze.
Do wdrożenia rozwiązania REAKTIV50+ zapraszamy:
- 15 pracodawców z sektora MŚP i 50 ich pracowników
- 5 instytucji rynku pracy (2 organizacje pozarządowe i 3 organizacje pracodawców)
Zapraszamy na spotkanie fokusowe
Zapraszamy na spotkanie w dniu 26.09.2019 r., które odbędzie w siedzibie Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego – Oddział w Bydgoszczy w godz. od 9.00 do 12.00.
Temat spotkania: „Wsparcie pracodawców w zakresie wpływania na przedłużenie aktywności zawodowej pracowników – model REAKTIV50+ – refleksje z fazy testu”
Celem spotkania jest zebranie opinii przedsiębiorców o modelu REAKTIV50+ i narzędziach, które oferuje w kontekście działań na rzecz wydłużania aktywności zawodowej pracowników.
Do udziału w spotkaniu zapraszamy przedsiębiorców z sektora MŚP oraz ich pracowników. Zapraszamy także firmy, które nie biorą bezpośrednio udziału w teście narzędzia.
Osoby zainteresowane udziałem prosimy o przesłanie informacji mailowej na adres: chmara@pte.bydgoszcz.pl do dnia 24.09.2019 r.
Przedłużenie rekrutacji do projektu
Informujemy, że nabór do fazy II projektu dla organizacji pozarządowych i instytucji rynku pracy został przedłużony do dnia 30.04.2019 r.
Od dnia 30.04.2019 r. uruchomiony zostanie także nabór dla pracodawców z sektora MŚP i ich pracowników. Nabór będzie prowadzony do momentu zrekrutowania pełnej struktury grupy docelowej (w obu powyższych grupach).
Formularze zgłoszeniowe dla obu grup uczestników znajdują się do pobrania poniżej.
Ogłoszenie o rozpoczęciu rekrutacji do projektu
Informujemy, że od dnia 01.04.2019 r. prowadzony będzie nabór do fazy II projektu dla organizacji pozarządowych i instytucji rynku pracy, a od dnia 15.04.2019 r. uruchomiony będzie nabór dla pracodawców i ich pracowników. Nabór będzie prowadzony do momentu zrekrutowania pełnej struktury grupy docelowej (w obu powyższych grupach).
Informacja o zakończeniu naboru tzn. zrekrutowaniu pełnej grupy docelowej zostanie ogłoszona na stronie internetowej Projektodawcy. Formularze, które wpłyną po dacie publikacji ogłoszenia nie będą weryfikowane.
Zgłoszenia do udziału w projekcie dokonać można wypełniając formularz zgłoszeniowy (do pobrania poniżej osobno dla organizacji pozarządowych i instytucji rynku pracy oraz dla przedsiębiorców z sektora MŚP).
Grupę docelową Projektu stanowią dwie podgrupy:
UŻYTKOWNICY ROZWIĄZANIA:
- pracodawcy z sektora MŚP
- instytucje rynku pracy (zgodnie z definicją MPiPS)
- organizacje pozarządowe
BENEFICJENCI ROZWIĄZANIA:
- pracownicy w zawodach, w których wiek ma wpływ na efektywność
Do fazy testów planuje się zrekrutowanie: 10 instytucji rynku pracy i organizacji pozarządowych (po 5 z każdej kategorii), 25 pracodawców z sektora MŚP i 100 ich pracowników.
Do pobrania Regulamin REAKTIV, w którym wskazano szczegółowo kryteria naboru i zasady udziału w projekcie.
Do pobrania FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY NGO OSTAT.
Do pobrania FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY PRZEDSIĘBIORSTWO OSTAT.
Zapytanie ofertowe na wybór mentorów do fazy II i III
Informujemy, że na stronie www.bazakonkurencyjności.gov.pl ogłoszone zostało zapytanie ofertowe dotyczące wyłonienia kandydatów na mentorów odpowiedzialnych za przetestowanie narzędzia REAKTIV50+ (instrukcja i platforma informatyczna) wypracowanego w I fazie projektu z obszarów:
- diagnozy i analizy potencjału (mentor nr 1 – dwa stanowiska)
- kadrowo-organizacyjnego (mentor nr 2 – dwa stanowiska)
- finansowego (mentor nr 3 – dwa stanowiska)
Poniżej zamieszczono materiały ekspercie dotyczące narzędzia, które będą przedmiotem testu wiedzy przeprowadzonego po złożeniu oferty odrębnie dla stanowisk z powyższych obszarów tematycznych. Testy wiedzy zostaną przeprowadzone w siedzibie PTE w dwóch terminach:
- w dniu 20.03.2019 r. o godzinie 10.00 i 12.00
- w dniu 22.03.2019 r. o godzinie 12.00 i 14.00
Nie później niż 19.03.2019 r. do godz. 16.00 każdy z oferentów zostanie poinformowany telefonicznie o zaproszeniu na test. Oferent będzie mógł wybrać odpowiadającą mu datę i godzinę testu).
Materiały do pobrania:
1. dla zakresu diagnozy i analizy potencjału:
Instrukcja wprowadzenia systemu organizacji pracy – dział I Instrukcja REAKTIV50+ DZIAŁ I WERSJA 1
Kwestionariusz diagnozy REAKTIV- Kwestionariusz Diagnozy REAKTIV50 wersja 1
Instrukcja jak zachęcać pracodawców i osoby fizyczne do stosowania REAKTIV – Instrukcjia propoagowania narzędzia REAKTIV
2. dla zakresu kadrowo organizacyjnego:
Instrukcja wprowadzenia systemu organizacji pracy – dział I Instrukcja REAKTIV50+ DZIAŁ I WERSJA 1
Instrukcja jak zachęcać pracodawców i osoby fizyczne do stosowania REAKTIV – Instrukcjia propoagowania narzędzia REAKTIV
3. dla zakresu finansowego:
Instrukcja wprowadzenia systemu organizacji pracy – dział III REAKTIV50+ dział III wersja 1
Instrukcja jak zachęcać pracodawców i osoby fizyczne do stosowania REAKTIV – Instrukcjia propoagowania narzędzia REAKTIV
Pierwsza wersja rozwiązania REAKTIV 50+
Już wkrótce oddana zostanie do przetestowania pierwsza wersja platformy, dzięki której przedsiębiorcy zyskają dostęp do rozwiązania umożliwiającego zarządzanie efektywnością pracowników, w zawodach w których efektywność spada wraz z wiekiem. Trwają prace nad opracowaniem instrukcji dla pracodawców, ale zobaczyć już można pierwsze koncepcje graficzne platformy.
Harmonogram wsparcia w projekcie
Poniżej załączamy aktualny harmonogram spotkań fokusowych.
Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem w spotkaniu prosimy o informacje mailową na adres: chmara@pte.bydgoszcz.pl
UWAGA 30.11.2018 r. dokonaliśmy korekty w harmonogramie
Szczegółowy harmonogram projektu aktualizacja (4)
Czym jest projekt REAKTIV50+ ?
Projekt ma charakter innowacyjny – w wyniki jego realizacji powstać ma systemu organizacji pracy umożliwiający utrzymanie zatrudnienia przez osoby w zawodach, w których wiek ma wpływ na efektywność pracownika w miejscu pracy. System organizacji pracy będzie udostępniony poprzez innowacyjną platformę internetową REAKTIV 50+. Po zalogowaniu do platformy i wprowadzeniu odpowiednich danych pracodawca otrzyma informacje dot. koniecznych zmian lub przesunięć w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, które pomogą w lepszy sposób zaplanować pracę osób w wieku 50 + wraz z analizą efektywności ekonomicznej tych rozwiązań.
Projekt zakłada 6 faz realizacji:
- opracowanie rozwiązania
- testowanie
- analiza wyników testu
- opracowanie wersji finalnej rozwiązania
- wdrożenie
- rekomendacje wdrożeniowe
Obecnie realizowana jest pierwsza faza projektu. Wybrany został zespół ekspertów, którzy rozpoczęli pracę nad koncepcją rozwiązania.
Zespół ekspertów merytorycznych tworzą:
- Ekspert merytoryczny nr 1 ds. diagnozy i analizy potencjału
- Ekspert merytoryczny nr 2 ds. kadrowo-organizacyjnych
- Ekspert merytoryczny nr 3 ds. finansowych
Zapraszamy także na nasz profil na Facebooku
https://www.facebook.com/reaktiv50/